ذکرش به خیر باد !

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

ذکرش به خیر باد !

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

آماده ایم آماده ...

دوشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۰۱ ق.ظ

کلاس آمادگی دفاعی که از رسته ی روی زمین ماندگان دم و دستگاه تعلیم و تربیت ماست به برکت احتمالا چند انسان فرهیخته در سطح وزارتخانه و یا مسوولین بعضی از مدارس بی نام و بنام ! کمی تا قسمتی و به اندازه قواره ی یک سال تحصیل اندکی جان گرفت و قامتکی راست کرد . گرچه در پایان سال تحصیلی نود و دو نود و سه ، حرف به اندازه عمق دفاع مقدس هست که چیده شود اما من یکی که حساب کلاسم را توی بانک بین المللی صاحب الزمان باز می کنم به امید آن که ذخیره بماند برای وقت ضرور .

باورم این است ، حسابی که به اسم شهدا باز شود بسته نمی ماند . فقط ای کاش آموزش و پرورش این دیار نه به بخاطر دغدغه آمادگی داشته یا نداشته ی این نسل که به خاطر تقدس این موضوع و واجب بودن روایتش ، کمی فراتر از تبصره و بخشنامه و امتحان تحویلش بگیرد و باز هم ای کاش جمیع مدارس بدانند و باور کنند آمادگی دفاعی نباشد کلاه پرورش مهندس و دکتر و غیره ذالک سرجای خودش نمی ماند !

فهم این کار سختی نیست ، یک تحقیق ساده روایت می کند از آن که هنوز خیلی از مدارس نمی دانند کتاب آمادگی دفاعی سیری چند ؟! هرچند حال و روز آن هایی که می دانند هم خیلی خوب نیست . 

رسم مردانگی مردان دفاع مقدس حکم می کند که به امید فردای پر از آمادگی باید دم همین تنور نه چندان داغ را هم داغ نگه داشت . به قول شهید چمران فیلم چ : 

تا وقتی صدای اذان از ماذنه می آید ناامیدی حرام است 


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۰۸
رهگذر

نظرات  (۱)

۳۱ مرداد ۹۳ ، ۱۳:۳۳ شاگرد شما و شهدا
سلام خانم من بعد از شهدا شاگرد شما هستم شاگرد شمایی که آرمان شهادت رو به من اموختید همون طوری که کتاب امادگی برای ما راحت بود هضم حرف های شما هم راحت بود و فقط ما بچه ها می دونیم که وقتی شما میگویید دغدغتون امتحان نباشه یعنی چی اول اصلا نمی فهمیدم یعنی چی ولی بعد امتحان فهمیدم موضوع حس حضور خداست و چیزای دیگه ای مثل مثلث (من) و رد نشدن از پل های تقلبی که یکدفعه ای می ریزند یا جملاتی مثل عقل ، نور فکر است مهم اینا بود نه امتحان حیف که دیر فهمیدم ....

پاسخ:
قدم شما روی چشم 
ممنونم از پیام هایی که گذاشتید 
کاش افتخار شناختن شما هم بود 
عزت شما پایدار . توفیقتون مستدام

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی