ذکرش به خیر باد !

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

ذکرش به خیر باد !

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

من محمد را دیدم!

چهارشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۸:۱۱ ق.ظ

سنگ تمام گذاشته بودند به اندازه توان جمع . یک چیزی شده بود که قبل هر واکنشی دلت می خواست سرت را تا جایی که می شود بالا بگیری و یک نفس راحت بکشی که آخیش! یکی پیدا شد و گلی زد به جمال دنیای درب و داغان سینما.

حس فضای روحانی و بسی عاطفی حاکم برفیلم ، دقت در فهم لایه های تاریخی و گذران لحظه هایی که به مدد جادوی سینما تو را تا اعماق تصورات شفاف از ندیده هایت می کشاند خیلی قابل وصف بود . مهم تر این که وقتی ساعت دوازده و نیم شب سالن را ترک می کنی جماعتی را می بینی که غیر از سکوت معناگرای بعد دیدن فیلم محمدصلی الله علیه وآله، به شدت ثابت می کنند به دست اندرکاران گیج سینمای یاران که، فیلم خوب بسازید مردم راه گیشه را خوب بلدند و این که نیازی به شکوه و شکایت نیست ازین که صندلی های سینما مشتری ندارد!!

اتفاق متبرک دیگر این بود که به محض خروج از سالن و خارج شدن از هیبت جامانده از فیلم در روح و روانت، ناخودآگاه می گشتی دنیال نقطه های کوری که می خواستی بیشترفهمت شود. توی جمع ما و در مسیر برگشت، سوال و جواب ها جذاب بود و هرکسی نظرش را تند تند و بعضا شاخه به شاخه می گفت و البته تحت تاثیر فیلم . نکته که فت و فراوان داشت بالاخره وقتی بخواهی از 63 سال برکت گوشه ای را به تصویر بکشی، کم می آوری و راه چاره ای برایش نداری. از بین همه تفسیرهایی که به سرعت برق، کارشناسی می شد یک مورد حالم را خوب ترکرد:

- چرا فضای حاکم فیلم ربطی به شیعیان و امیرمومنان نداشت؟ 

-برای این این که مختص جهان اسلام ساخته شده و قرار نیست فراتر از مشترکات حرفی بزند .

- دوست و دشمن را ولی خوب نشان داده بود. 

- همین که فیلم روی دوش ابوطالب می چرخید یعنی ارادت به علی علیه اسلام 

- اتفاقا ته هوشمندی زیرکانه بود! فیلم خیلی ظریف با یک برش چند ثانیه ای از حضور علی علیه السلام شروع شد و بعد سه ساعت با صدایی که عظمت پنهان مولا را با خود یدک می کشید به پایان رسد و این یعنی کارهدفمند در دنیای بی هدف امروز!

خلاصه اش این که،میان هاله های شیرین بحث منطقی بعد از فیلم، غرق شدن در احساس ناشی از فیلم هم برایم شیرین بود. دلم غنج می رفت برای کودکی که با همه کودکان عالم فرق داشت . برکتی که هرجا می رفت می جوشید و زمین و زمان را سبز می کرد.

از اشک های یواشکی که در تداعی مظلومیت ناتمام پیامبر روزی تاریک سینما بود حرفی نمی زنم. وقتی در دنیایی زندگی می کنی که هنوز هم خیلی شیک و مدرن پیامبرت را در مظلومیت توام با قدرتش نگه می دارد حرفی نمی ماند که بزنی فقط ...

اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد

خلاصه دست مریزاد داشت و کلی دعای خیر، بعد از این که من محمد را دیدم!

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۸
رهگذر

نعمت

نظرات  (۳)

سلام. من فک میکنم جواب سلام واجب باشه،هرچند که طرف رو نشناسید. انشالله که خدا همه رو بیامرزه.
پاسخ:
علیکم السلام 
تذکر خوبی بود
سلام.امیدوارم خوب و سلامت باشید...
منم یکی رو میشناسم که چند سال منتظر بود تا فیلم حضرت محمد اکران بشه و بره ببینه ،اما عجل مهلتش نداد. منم توان دیدنشو ندارم .تبلیغاشو که تو تلویزیون دیدم باز با خودم گفتم پس عدالت خدا کجاست؟پس چرا من نمیبینم؟چرا فردا همه خوشحالند و من....خوش به سعادت شما و خیلیای دیگه که فیلمو دیدید...
پاسخ:
شما رو نمی شناسم با این حال ...
دیدن فیلم و بودن دقایقی که شما رو به عطوفت نبوی جذب می کنه برای روح اون مرحوم عطیه الهیه پس به نیت ایشون ببینید که اگه اشکی از سرمهر جوشید سهم اون بنده خدا باشه ... به خاطر چیزی که کاملا حقیقیه و برای همه اتفاق میفته ، فرصت های یادگیری رو از دست ندیم . فیلم محمد صلی الله علیه و آله فقط فیلم نیست یک فرصت طلایی برای یادگرفتنه
خدا همه ما رو بیامرزه
سلام
در سه ساعتِ دیدن فیلم با حنا-دوستم- گاهی شعر می خواندیم گاهی گریه می کردیم گاهی می خندیدیم اما آنچه بعد از فیلم برای هر دومان اتفاق افتاد دلتنگی برای پیامبر بود؛ اللهم انا نشکوا الیک فقد نبینا... توی نماز ها هم حس متفاوتی به نام پیامبر پیدا کرده بودیم به "اشهد ان محمد عبده و رسوله.." به "و تقبل شفاعته فی امته وارفع درجه.." این را وقتی وصف حال خودم برای حنا می گفتم در مورد خودش تایید کرد..

گفت حسرت می خورم در این زمان به دنیا آمدم. گفتم ما لا اقل با امید زنده ایم. همه پیامبران بشارتِ محمد(ص) را دادند و او بشارت یکی هم نامش را داد..
ما با بشارتِ بشارت زنده ایم..
اللهم عجل لولیک الفرج..
پاسخ:
سلام به استاد جوان عرصه قلم
بابت ابراز لطف و شعر بسی سپاس ... دلچسب بود بسیار 
بابت تغییر حس نسبت به حضرت مصطفی به ویژه در نماز هم ، تکبیر . یعنی زدی به خال و خوش به حال اونایی که بلون چطوری کارکنن
موفق باشی شما و رفقا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی