ذکرش به خیر باد !

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

ذکرش به خیر باد !

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

مال خودم نیستم!!

يكشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۹:۰۹ ق.ظ

ماتی نگاهش را که دنبال می کردی به خط کج و کوله روی دیوار آجری ختم می شد. بین این نگاه مات و آن دیوار آجری زانو زدم و دست روی شانه های خسته اش گذاشتم و گفتم:

-          بی خیال ... اینم می گذره ...

نگاه ماتش را به چشم های من قرض داد و از ته دلش، چنان آه سردی کشید که سردیش به جانم آتش زد.

-          همیشه همونی نمیشه که می خوایم!!

سکوت کردم چون دلم می خواست حرفش را تمام کند.

-          می دونی چیه؟! تو بگو یه ساعت؟ تف به این ترس و بی غیرتی که نمیذاره آدم مال خودش باشه!

آهسته و زیر لب گفتم:

-          مگه کلا آدم مال خودشم هست؟!!

لبخند تلخی تحویلم داد و دستش را گذاشت روی زانو های خسته تر از خودش. به زور از جایش بلند شد. لباس خاکیش را تکاند. نگاهی به دور و برش انداخت و گفت:

-          وقتی قراره زیر یوغ این و اون باشی دیگه فرقی نمی کنه مال کی هستی؟

گنگ نگاهش کردم . فهمید که نفهمیدم. سرش را آورد نزدیک و زیر گوشم گفت:

-          عاشق جماعت، نه اهل دروغن نه اهل ترس. اگه از مرگ نترسم میشه که مال خودم باشم. میشه که حتی به اندازه یه ساعت از ته این عمر فکسنی مال خودم باشم. میشه ...

جمله اش را تمام نکرد. رفت. من ماندم که بالاخره چه می خواست بگوید که من نه شنیدمش نه فهمیدمش. آخرین جمله اش را تکرار کردم . راست می گفت که اگر از مرگ و هر آن چه که هیبت مرگ را دارد، نمی ترسیدم می شد  مال خودم باشم... می شد !


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۱۹
رهگذر

زندگی

عاشقی

نظرات  (۳)

سلام

مگه مانیومدیم تا توی فیلم.این دنیا نقشی را بازی کنیم وبریم؟
پس چه جوری باید مال خودمون باشیم؟
پاسخ:
از که بگریزی؟ ز خود؟ این محال ....
خیلی جاها اول مجبوریم بعد مختار...انگارزندگیمون چیده شده و ما فقط باید عملی اش کنیم!هرچقدر خواسته و ناخواسته مهم نیست!و واقعا امان از هر دلیلی که نذاره آدم خودش بسازه داستان زندگیشو...

راستی، جسارتا فکر کنم، بیخیال اینم میگذره بدترین جواب ممکنه برای دردی که شما رو مخاطب قرار داده تا آروم شه.بعضی وقتاست که گذشتن مهمه، گاهی وقتای دیگه مزه چجوری گذشتنش تا مدتها زیرزبون میمونه!
پاسخ:
بله ... حق باشماست
هرچند باید زبان حال خودش باشه و بگه که با شنیدن این عبارت چه اتفاقی براش میفته
به گمانم نسبیه!!
به هر حال سپاس

انا لله :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی