ذکرش به خیر باد !

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

ذکرش به خیر باد !

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

مهربانی در دود ...

چهارشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۳، ۰۳:۱۴ ب.ظ

وسط چمبره ی سرمای پاییزی که البته هنوز هم به اوج خود نرسیده ، سر و کله ی مهمان واقعا ناخوانده ی کلان شهر تهران ، باز پیدا می شود و چهره ی این شهر با کمال افتخار دودی یکدست !

این روزها به ضرب هیچ عینکی نمی شود کوه های اطراف را دید . هرچند بعضی های زمین گیر ترند در این خفگی و بیشتر مجبور به خانه نشینی اما روایت چند وجهی مهربانی در این دود نفس گیر ، ابعاد دیگری هم دارد . 

مثلا گوشه ی یک بالکن کوچک یکی از آپارتمان های شهر دود ، وجود چند گلدان کوچک و بزرگ شمعدانی و حسن یوسف و یاس رازقی و یک رز سرخ طراوت یک باغچه ی نیم وجبی را به کام نگاه صاحبخانه نشانده است . این باغچه ی کوچک که حاصل دلنوازی های صاحبخانه با گلدان های کوچک و بزرگ است تازکی ها به یک باغچه رستوران هم تبدیل شده . مهمان ها تقریبا روزی دو وعده طالب دانه اند . حتما دانه های ریز شده ی نان و برنج های ته سفره برایشان غذای لذیذی است که کبوتر و یا کریم و گنجشک های آواره و دودی محله را می کشاند به نوک زدن روی سنگفرش کنار گلدان ها . دسته جمعی که می آیند فکر مهمان نوازی در این فصل سال حال صاحبخانه را خوب می کند . با دیدنش فهمم می شود که برای پرنده های سرگردان هم می شود مهربان بود . این جا گوشه ی کوچکی از عالم بزرگ خداست اما خدا روزی رسانی به مخلوقاتش را به هر واسطه کوچک نمی داند !

و نتیجه این که مهربانی کردن چندان هم سخت نیست ...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۲۸
رهگذر

زندگی

نظرات  (۵)

_
یا رب مکن از لطف پریشان ما را 
هر چند که هست جرم و عصیان ما را
ذات تو غنی بوده و ما محتاجیم 
محتاج بغیر خود مگردان ما را . . .
 
ساده بگم وقتی این مهمونا را میبینم حالم حسابی جا میاد وجودشونحس خوبی به ادم میده حسش وقتی بیشتر میشه که ادم ببینه تونستی سیرشون کنی ما که از نعمت هوای پاکیزه محرومیم خیلی وقتا ایشالله خدا از نعمت وجود اینا محروممون نکنه!!!!!
روزی دیروز :)

و کاین من دابه لا تحمل رزقها الله یرزقها و ایاکم و هو السمیع العلیم
چه بسا جنبنده ای که قدرت حمل روزی خود را ندارد، خداوند او و شما را روزی می دهد و او شنوا و داناست
[سوره مبارکه عنکبوت، 60]
خیلی دلنشینه، ودیدنی... دور از اوضاع پیچیده ی امروزی، که بهش مثلا میگن زندگی، توهم زندگیه، اما این یکی زنده ست، زندگیه...ای کاش عکس یا فیلم کوتاه باغچه رستوران رو می گرفتم، واقعیش خیلی می چسبه...  خوش به حال باغبون مهربونش..
با دلنوازی هاشون جان بیشتری بخشیدن و قشنگ تر کردن باغچه کوچیک اما با وسعت بیکران شون رو..
.
.
دلمان یک باغ بی وسعت می خواهد که هر روز ساعتها در کنار درخت ها و گلها و بوته های زیبا و لطیفش گاهی بنشینیم،گاهی آهسته راه برویم و از کنار هیچ کدامشان راحت نگذریم.. آرام آرام نجوا کنیم....برگها و گلبرگها را نوازش کنیم... آب را برپیکرنازک و ضخیمشان جاری کنیم... و شاخه های درختانش همیشه مهمان داشته باشدمانند باغچه نیم وجبی کنار پنجره.. .
کاش دودش دلامونو نگیره ودلامون سردنشه
کاش کم شدن دیدچشم سرروی "چشم دل" تاثیرنذاره...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی