ذکرش به خیر باد !

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

ذکرش به خیر باد !

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

حرف که باد هوا نیست ؟ هست ؟!

شنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۳، ۰۲:۳۶ ب.ظ

مجری موفق تلویزیون روی صندلی خودش نشسته بود و مهمان ها ، روی صندلی های مقابل . واژه ها تند تند رد و بدل می شدند . گاهی توپ نوی زمین مهمان بود و گاهی زیر پای مجری . یکجوری از پس هم بر می آمدند . حرف ها عین باد و شاید سریع تر از باد جابجا می شد . زمان برنامه تمام شدو مهمان ها رفتند . مخاطب ماند به انتظار نشست بعدی . فردا روز که شد . آقای مجری گذری زد به دیروز . حرف هایی که سریع تر از باد از حافظه ی شنیداری آدم ها گذشته بودند برای بار دوم و البته خیلی جمع و جور توی مرور برنامه نشست . بعضی به روایت حرف های تکراری آقای مجری . بعضی به روایت پشت صحنه ها و بعضی هم به روایت قضاوت های پیامکی و ایمیلی و خلاصه دریافتی های موجی . ظاهرا از میان این دریافتی ها حرف بعضی از مردم بوی نوع دوستی و احترام به انسانیت انسان ها نمی داد !

در این گذار یک جمله از بین جمیع جمله هایی که می آمدند و می رفتند ، گوش من یکی را به سمت خودش خیلی جذب کرد . به گمانم از همان جمله هایی است که باید رویش ایستاد ، آنقدر ایستاد تا بشود ملکه ی ذهن که دیگر جرات نکند عین باد به سرعت رد شود .

من دست این جمله را گرفتم برای تامل و تحمل بیشتر خودم و همه ی آن هایی که شاید گذرشان به این کوچه از قدمگاه بیفتد ، آوردم این جا . آقای مجری با لحن خاصی گفت :

بیایید آدم ها را در مقصد قضاوت نکنیم ! 



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۱۴
رهگذر

قضاوت

نظرات  (۳)

۲۱ تیر ۹۳ ، ۱۲:۰۹ دختر اسمان
قضاوت زود باعث خیلى چیزا میشه ...حتى بعضى مواقع دوستى هارو به هم میزنه ,گاهى هم باعث باخت  میشه  ودوباره قضاوت .....کاش ادما یاد بگیرن قضاوت زود و در مقصد شاید یه  زندگى رو نابود کنه ....
پاسخ:
بله حق با شماست ... 
پناه به خدا می برم
۱۴ تیر ۹۳ ، ۲۱:۵۵ زهرا صادق منش
بله.جمله ای ست "خیلی" صحیح وطلایی.(گرچه درست بودن زیاد و کم نداره!)
در آیین ما علم نزد کافر هم باشد باید آن را فراگرفت.
ممنونم از تذکر،میان انبوه وبلاگ ها،تلنگر نویس خیلی کم است ولی به قدم گاه که قدم می گذاری،یک چیزی موقع رفتن گوشه ذهنت را قلقلک میدهد و این خیلی خوب و لازم است،روشی که بعد از شما در یکی دو پست اخیر نفحات جدی تر گرفتم،با اینکه شاید از ابتدا هم صفحات نفحات فریاد گاه بود...

پاسخ:
عاقبت بخیر باشی و مستمر موفق به ارائه ی خدمات فرهنگی چه در قالب قدم و قلم و چه در وادی سکوت و فریاد
۱۴ تیر ۹۳ ، ۱۴:۵۸ زهرا صادق منش
خب حرف خیلی درست و خوبی ست.ولی چیزی در این برنامه مرا کمی ناراحت کرد معصوم و مظلوم نشان دادن جماعت فوتبالیست بود؛
سختی کشیدند که کشیدند،مگر فقط فوتبالیست ها با دویدن به جایی می رسند؟!مزه موفقیت هم نوش جانشان ولی چقدر؟؟؟آیا مثلا سالی 100 میلیون بگیرند کافی شان نیست؟مخاطب منتقد پولهای میلیاردی چشمش را روی زحمات و سختی های آن ها نبسته،پول بگیرند ،نوش جانشان ولی به اندازه،ویا لا اقل کمی بیشتر از اندازه!نه این قدر که زندگی هایشان تجمل سرایی شود که نتوانند جمعش کنند و بشوند مصداق تکاثر.
قشنگ نیست این مسائل در جامعه اسلامی عمومیت پیدا کند،ورزشمان هم باید انقلابی باشد،نمیگوییم موقع مسابقه چفیه بیاندازند یا قبلش یادامام و شهدا بخوانند یا...!"البته این شوخی بود چون انقلابی بودن ربطی به این ظواهر ندارد"ولی به حرف های ابتدایی انقلاب وفادار باشند...
پاسخ:
نظر شما کاملا پسندیده س . اما به گمانم این پیغام را اختصاصی این برنامه نکنیم . هرچند مثال برای آقایون فوتبالیست بود ولی حکم کلی داشت ! شما کلیتش را بپذیر و مساله ی مهم تر این که حتی در قالب یک گروه ، نمی شود استثنا قائل نشد . دنیای آدم ها پیچیده تر از آن است که با یکی دو برش قابل دریافت باشد مضاف بر این که از جمله های خوب مثل یک انگیزه می شود استفاده کرد بی احتساب گوینده و یا حتی افرادی که مبتلابهش هستند !
ترجیح می دهم به دنیای درب و داغان فوتبال کشورم وارد نشوم شاید برای همین بود که خیلی کلی مطلبم را نوشتم . به هر حال متشکرم که قدمگاه را مزین می کنی .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی